PEIMAN
ما از تبار کوروش و فرزند جمشیدیم/ پیروز بی برده . بت نپرستیدیم
 
 
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : پیمان
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : پیمان

 خبرآنلاین:نمایشگاه اتومبیل لندن، این روزها گرانترین لامبورگینی جهان را به قیمت 1.6 میلیون دلار به معرض تماشای عموم قرار داده اشت.

لامبورگینی رونتون Reventon  تاریخ طراحی اش به 2007 باز گشته و طراحی اولیه آن دچار تغییر گشته است اما این تابستان برای خریداران خود که تنها 20 نفر خواهند بود؛ رقابتی جدی ایجاد خواهد کرد.



تنها 20 دستگاه لامبورگینی رونتون 2.7 میلیارد تومانی (بدون مالیات و با دلار 1700 تومان)و نیز یک دستگاه برای موزه لامبورگینی ساخته شده است که در یکی از بزرگترین نمایشگاههای اتومبیل جهان در لندن به معرض تماشا گذاشته شده است.

موتور 12 سیلندرآن قدرتی معادل 650 اسب بخار تولید می کند و صفر تا 100 ان در 3.2 ثانیه اتفاق می افتد و حداکثر سرعتی معادل 211 مایل بر ساعت (339 کیلومتر بر ساعت)خواهد داشت. بدنه لامبورگینی رونتون را با الهام از جنگنده اف 22 ساخته اند    



چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : پیمان

روزگار نو: Mollie Wood مادر 111 ساله ای است که تاکنون دوبار جایزه یکی پیرترین مادرهای دنیا را به وی اعطا کرده اند.

اما امسال جشن روز مادر وی رنگ و بوی دیگری داشت، چرا که تنها هفت هفته پیش ،فرزندِ فرزندِ فرزندِ فرزندِ فرزندش را که به اصطلاح خودمان ندیده اش را دید.



 او بدین طریق توانست رکورد دار طول عمر و دیدن ششمین فرزند دختر نسل خودش را بشکند چرا که در 100 سال پیش تاکنون کسی به این رکورد دست نیافته بود.

این نسل یکی از حیرت انگیزترین نسلهای آمریکایی بوده چرا که همه آنها عمرهایی نسبتا طولانی داشته تا جایی که 4 نسل قبل از این پیرزن 111 ساله، عمری در حدود 169 سال داشته اند.



شاید 111 سال عمری طولانی اما عجیب به نظر نرسد، ولی این در جاییست که محققین متوسط عمر زنان آمریکایی را 54 سال و متوسط عمر مردان آمریکایی را 50 سال تخمین زده اند.


خانواده ویرجینیا هم اکنون نیز همگی در آمریکا ساکن هستند.

خانم Woodدر سال 1901 در شارلوتسویل به دنیا آمد. دختر 88 ساله این پیرزن می گوید: مادرم 3 سال است که زمینگیر شده است و نمی تواند از پس کارهایش برآید.

 او تابحال قطره ای مشروب ننوشیده و 1 پک هم به سیگار نزده!! راز عمر طولانی وی و اجداد ما نیز در همین است.  



چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:48 ::  نويسنده : پیمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به دلایل حذف برخی داستان ها مانند تصمیم کبری از کتب درسی اشاره کرد و گفت: بنده در دهه چهل دانش‌آموز بودم و اکنون دهه 90 است، آیا نیازها بعد از 50 سال عوض نشده است؟
 
حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص حذف برخی داستان ها مانند کوکب خانم و تصمیم کبری از کتب درسی اظهار داشت: شاید هم‌سن و سال‌های من به کتاب‌های دانش‌آموزی دوره خودشان علاقه داشته باشند، همچنان که وقتی ما به یاد کفش، کیف و لباس دوره دانش‌آموزی خودمان می‌افتیم لذت می‌بریم، اما واقعاً سلایق و نیازهای امروز مانند چهل سال قبل است؟

وی با تأکید بر اینکه نوع نگاه به زندگی تغییر کرده است، ادامه داد: بنده در دهه چهل دانش‌آموز بودم و اکنون دهه 90 است، آیا نیازها بعد از 50 سال عوض نشده است؟ نوع نگاه به زندگی تغییر نکرده است؟

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه امروز باید کتاب‌های درسی و محتواهای آموزشی ناظر به نیازها، سلایق و علایق امروز دانش‌آموزان باشد، افزود: به صورت نوستالوژیک شاید به قصه تصمیم کبری، کوکب‌خانم، پطروس فداکار دلبستگی داشته باشیم، اما امروز در کشور ما محتوای جدید تولید شده است و نیازهای جدیدی داریم، ضمن اینکه ادبیات جدیدی نیز خلق شده است.

وی اضافه کرد: شاید در 50 سال آینده نیز وقتی این دانش‌آموزان بزرگ شوند، بگویند کتاب‌های درسی ما خیلی خوب بود، در هر حال ما باید ناظر به نیازها، شرایط و محتوا را تغییر دهیم اما مبنا، اصول‌ و ارزش‌ها ثابت باشد؛ به عنوان مثال راستگویی و فداکاری را در کتاب درسی ترویج دهیم.

* امروزه صدها فداکارتر از پطروس در کشورمان پیدا شده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در دوره‌ای فداکاری در قالب پطروس فداکار بود، گفت: امروز در داخل کشورمان صدها پطروس و فداکارتر از پطروس پیدا شده است که اگر قرار است بگوییم باید زندگی فداکاران روزگار خودمان را بگوییم.

وی افزود: معتقدم کتاب درسی به لحاظ محتوایی، روش آموزشی، دانشی و بینشی قوی‌تر از کتاب‌های دهه‌های 30 و 40 هستند و اکنون علمی‌تر و روشمندتر به لحاظ روانشناسی بوده و به نیازهای کودکان توجه کرده است؛ به عبارت دیگر کتاب‌های درسی فعلی، کودکان را برای زندگی آماده می‌کند نه فقط خواندن و نوشتن.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه نباید نسبت به کتاب‌های درسی به صورت حجمی برخورد کرد، ادامه داد: مهم برایند کار است و برایند درسی ما آمادگی برای زیستن در زندگی امروز است؛ فداکاری کردن برای کشور، داشتن هویت ملی، دینی و انقلابی به عنوان ارزش‌هایی است که باید در کتاب‌های درسی حفظ شود.

وی تأکید کرد: معتقدم کتاب‌های درسی ما به لحاظ محتوایی غنی‌تر از دوره گذشته بوده و روش‌ها علمی‌تر است، اما در عین حال به کتاب‌های آن دوره نیز تعلق‌خاطر داریم؛ به عنوان مثال من هنوز هم وقتی «داشت عباسقلی خان یک پسری» را می‌خوانم، احساس لذت می‌کنم و شعر ایرج‌میرزا تعلق‌خاطر دارم، اما واقعیت این است که آیا باید همیشه کودکان ما در ایرج‌میرزا بمانند یا شاعرهای امروز هم در کتاب‌های درسی وارد شوند.    




 
به نقل از خبرآنلاین متن پیام تسلیت ملیکا زارعی به شرح زیر است:
برای کسی که بیش از نیمی از زندگی خویش را در راه خوشنودی و شادی کودکان سرزمینش سپری نموده و روز‌ها و شب‌های خود را جز با عشق کودکان با واژه دیگری نیامیخته، چه فاجعه‌ای سهمگین‌تر از درگذشت ناگهانی سه کودک معصوم و چه خبری دردناک‌تر از این فاجعه تلخ و غمبار بعد از شور و شادی برنامه‌ای است که با حضور من به پایان رسیده.
من به دلیل عدم تخصص در امور مربوط به چگونگی برقراری نظم در ورود و خروج افراد از سالن‌های برگزاری نمایش و جشن، نمی‌دانم چرا و چگونه این اتفاق دردناک هنگام خروج از سالن شهدای خرمدره رخ داد، اما همواره با خود زمزمه می‌کنم‌ ای‌کاش آن هنگام من نیز در سالن حضورداشتم تا با فدا کردن جان خود مانع وقوع این حادثه دلخراش می‌شدم.
 
و حالا بعد از یک دنیا آه و افسوس، پس از گذشت دو روز از شنیدن خبر درگذشت عزیزان دلم، نگار صالحی، بهاره شادمهر و مهدی مولایی در حالی که نفس در سینه‌ام حبس شده و تلخی این فاجعه دم و بازدم را برایم رنج آور ساخته، بر آن شدم، اشک را جوهر قلم خویش نمایم و با قلبی اندوهناک وقوع این حادثه دلخراش را به خانواده‌های صالحی، شادمهر و مولایی و مردم خوب و محترم شهرستان‌های خرمدره و ابهر و به مردم کشورم که همیشه در این سال‌ها کنار من بوده و عشق به کودکانشان خون را در رگ‌هایم جاری ساخته، تسلیت گفته و در انتها از کودکان و عزیزانم می‌خواهم تا بهبودی احوال روح و جانم اجازه دهند، از همراهی با گروه برنامه‌سازم، معذور باشم.
تصویر معصومانه‌تان برای همیشه در قلبم حک شد.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، عصر پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه در جشنی که در خرمدره با حضور عوامل برنامه «باغ شادونه» برگزار شد، هنگام خروج بچه‌ها از سالنی که مراسم جشن در آن برگزار می‌شد، به دلیل ازدحام جمعیت سه کودک کشته و هفت نفر مجروح شدند.
چهره‌های محبوب صدا و سیما اعم از مجری یا بازیگر که به واسطه حضورشان در برنامه‌های رسانه ملی به افرادی سرشناس بدل می‌شوند، گاهی خارج از چارچوب برنامه‌های خود در رادیو یا تلویزیون، اجرای مراسم مختلفی را به دعوت نهادها یا سازمان‌های مختلف برعهده می‌گیرند.
حضور ملیکا زارعی- که با کاراکتر «خاله شادونه» در برنامه‌های کودک شبکه دوم سیما نزد کودکان هواداران بسیاری دارد- در یکی از این‌گونه برنامه‌ها که عصر پنج‌شنبه هفته گذشته روی داد، ناخواسته بر اثر ازدحام بیش از حد، مرگ سه كودك و زخمی شدن چند کودک را منجر شد.

علی‌اکبر ذاکری، تهیه‌کننده برنامه خاله شادونه، در این باره گفت: «متاسفانه این حادثه در شرایطی روی داده که خانم زارعی خارج از برنامه خاله شادونه و به دعوت یک شرکت خصوصی در این جشن شرکت داشته که طبعا مسوولیتی را متوجه عوامل سازنده خاله شادونه و سازمان صدا و سیما نمی‌کند. هر چند این حادثه دلخراش برای ما هم تاسف بار بود و به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق مسوولان برگزار کننده مراسم و انتخاب مکانی نامناسب برای اجرای برنامه مذکور، چنین حادثه غمباری رقم خورده است.»

او تلویحا با ابراز گلایه از حضور ملیکا زارعی در این مراسم گفت: «خانم زارعی شخصا تصمیم به اجرای بخشی از این مراسم گرفته و به دلیل علاقه‌ای که به کودکان داشته این پیشنهاد را پذیرفته و قطعا خودش هم از این واقعه ناراحت است، اما به هر حال تبعات این اتفاق را نباید به پای تلویزیون و برنامه خاله شادونه نوشت. متاسفانه در زمان برگزاری مراسم به دلیل شلوغی و هجوم جمعیت یک کودک در جا می‌میرد و هفت نفر مجروح و بستری می‌شوند. متاسفانه امروز صبح دو نفر دیگر از کودکان مضروب شده جان خود را از دست دادند، اما گویا حال سایر بستری شدگان رو به بهبود است.»
او در همین باره گفته است: «ظاهرا برگزارکننده‌های اینگونه برنامه‌ها به خاطر درآمد بیشتر از مکان‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت لازم را ندارند و باعث چنین اتفاقاتی می‌شوند که تاسف‌بار است. به عقیده من مقصر اصلی این اتفاق، برگزارکننده این برنامه و خود نیروی انتظامی بوده که به خاطر ظرفیت کم سالن، نتوانسته‌اند جمعیت را کنترل کنند و منجر به چنین اتفاقی شده است. آخرین صحبتی که با خانم ملیکا زارعی داشتم، گفت که بعد از اتمام برنامه، عصر پنج‌شنبه گذشته این اتفاق افتاد که به خاطر درهای خروجی کم، نتوانستند جمعیت حاضر را کنترل کنند و موجب فوت سه کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.» پس از اطلاع از بروز این حادثه ناگوار، تمامی تماس‌ها با ملیکا زارعی بی‌پاسخ ماند. به گفته تهیه‌کننده برنامه خاله شادونه، زارعی به دلیل شدت تاثرات وارده ناشی از وقوع این رویداد، حال روحی مساعدی ندارد.
 
در آسیب‌شناسی و تحلیل این اتفاق باید دید چگونه برخی منافع مادی خود را دستاویز قرار می‌دهند تا بروز چنین حوادثی منجر به مرگ کودکانی بی‌گناه شود و از تکرار آن جلوگیری کرد. کودکانی که تنها گناهشان علاقه به دیدار با یکی از کاراکترهای محبوب کودکان در تلویزیون بود.      
 



چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:39 ::  نويسنده : پیمان

بر اثر ازدحام برای خروج از محل اجرای برنامه «خاله شادونه» در خرم‌دره، سه کودک کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر رحیم نوری‌پور فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه فوت شدگان دو دختر 6 و 7 ساله و پسری 7 ساله هستند، افزود: این حادثه عصر پنج‌شنبه گذشته در سالن 3 هزار نفری شهدای خرم دره رخ داد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالن 3 هزار نفر بوده ولی بیش از 4 هزار نفر وارد سالن شده‌اند، افزود: این سالن دو در خروجی دارد، که هنگام خروج، ازدحام تماشاگران موجب حادثه شده است. فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه هشت نفر در این جریان دچار حادثه شده‌اند که 2 نفر از مصدومین به دلیل وخامت حال به زنجان منتقل شده‌اند، افزود: حال بقیه مصدومان رضایت‌بخش گزارش شده است. وی از بازداشت تعدادی از عوامل اجرای این برنامه خبرداد و گفت: مدیر برنامه «خاله شادونه» نیز بازداشت شده است.
 
تکمیلی: افزایش کشته های برنامه خاله شادونه
ئیس بیمارستان بوعلی سینا خرمدره گفت: یکی از دو نفر مجروحان حادثه "برنامه خاله شادونه" که به دلیل وخامت و شدت صدمات وارده به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شده بود فوت کرد.
عزیز رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مصدوم دختر بچه ای شش ساله است که به دلیل شدت جراحات وارده شده  و ضربه مغزی صبح روزجمعه فوت کرد.
وی با اشاره به علت وقوع حادثه  ادامه داد: بعد از اطلاع به اورژانش آمبولانس های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند که دو نفر از مصدومان بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل شدند هرچند اقدمات احیا بر روی آنها صورت گرفت ولی نتیجه ای در بر نداشت.
رسولی افزود: بر روی دو نفر از مصدومان حادثه نیز لوله گذاری و تنفس با دستگاه انجام شد و چون ضربه مغزی شده بودند به بیمارستان آیت الله موسوی منتقل شدند که یکی از این دو مصدوم صبح امروز فوت کرده ولی مصدوم دیگر به هوش آمده است.
وی شرایط چهار مصدوم بستری شده در بیمارستان بوعلی خرمدره را رضایت بخش عنوان کرد.
 
با افزوده شدن یک نفر دیگر به آمار کشته شدگان، تعداد کشته های برنامه"خاله شادونه" به سه نفر رسید و در حال حاضر وضعیت یک نفر از مصدومان بستری شده در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان وخیم گزارش شده و همچنین چهار مصدوم دیگر در بیمارستان شهر ابهر بستری هستند.
در پی کشته و زخمی شدن چند کودک در اجرای برنامه خاله شادونه، ورزشگاه 3 هزار نفری خرم‌دره پلمب شد.
پنج شنبه بر اثر ازدحام برای خروج از محل اجرای برنامه خاله شادونه در خرم‌دره، سه کودک کشته شدند و یک کودک در حالت اغما است.
 
 
اسامی سه نفر از کشته شدگان حادثه برنامه"خاله شادونه"در شهرستان خرمدره اعلام شد.
مهر نوشت: بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره بر اثر ازدحام در زمان خروج از سالن ورزشی خرمدره که برنامه"خاله شاودنه" در آن در حال اجرا بوده است، نگار صالحی (7 ساله)، مهدی مولایی (7 ساله) و بهاره شادمهر (6 ساله) کشته شده اند.
 
تهیه‌کننده «خاله شادونه»: این اتفاق ناگوار به برنامه‌ی ما و سازمان صداوسیما ربطی ندارد
ایسنا نوشت:
ازدحام برای خروج از محل برگزاری مراسمی که ملیکا زارعی ـ خاله شادونه ـ اجرای بخش‌هایی از آن را در خرم‌دره بر عهده داشت، مرگ و آسیب‌دیدگی چند کودک حاضر در این مراسم را در پی داشت.
خبرنگار ایسنا برای اطلاع یافتن از جزئیات این حادثه‌ی ناگوار گفت‌وگویی را با تهیه‌کننده‌ی برنامه «خاله شادونه» داشت که وی تاکید کرد، این مراسم خارج از برنامه‌ای که تحت عنوان «خاله شادونه» در صداوسیما تولید و پخش می‌شود، در خرم‌دره استان زنجان برگزار شده است.
علی اکبر ذاکری گفت: این مراسم از جمله برنامه‌هایی بود که ربطی به صداوسیما نداشت و یک شرکت خصوصی با مجری برنامه تماس گرفته بود و ازدحام جمعیت و کم‌بودن فضا، منجر به مرگ سه کودک شد. این سالن برای برگزاری مراسم مورد نظر، فضای کافی نداشته و به دلیل اینکه دو در خروجی برای خارج شدن کودکان وجود نداشته، این اتفاق افتاده است.
این تهیه‌کننده‌ی تلویزیون سپس خاطرنشان کرد: اتفاقی که افتاد، اصلا ربطی به برنامه «خاله شادونه» و صداوسیما ندارد؛ یک مراسم خارج از صداوسیما برگزار شده که حتی بدون هماهنگی با تهیه‌کننده و خود صداوسیما بوده است. ظاهرا برگزارکننده‌های اینگونه برنامه‌ها به خاطر درآمد بیشتر از مکان‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت لازم را ندارند و باعث چنین اتفاقاتی می‌شوند که تاسف‌بار است.
ذاکری در پایان گفت: به عقیده‌ی من مقصر اصلی این اتفاق، برگزارکننده‌ی این برنامه و انتظامات بوده که به خاطر ظرفیت کم سالن، نتوانسته‌اند جمعیت را کنترل کنند و منجر به چنین اتفاقی شده است. آخرین صحبتی که با خانم ملیکا زارعی (خاله شادونه) داشتم، گفت که بعد از اتمام برنامه، عصر روز گذشته ـ پنجشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت ـ این اتفاق افتاد که به خاطر درهای خروجی کم، نتوانستند جمعیت حاضر را کنترل کنند و موجب فوت سه کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.     
 
 



یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : پیمان

روز مادر مبارک - گروه اینترنتی گل یاس

روز مادر مبارک - گروه اینترنتی گل یاس

روز مادر مبارک - گروه اینترنتی گل یاس





یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : پیمان

دو خواهر ۱۱ ساله دوقلو و بهم چسبیده در مکزیک زندگی می کنند. آنها همچنان در انتظار پیشرفت علمی هستند تا بتوانند از یکدیگر جدا شوند.



یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : پیمان





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوانpeiman-a16 و آدرس peiman-a16.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->